2011/01/21

Internet eta sare sozialei buruzko hitzaldia Lauron

Aviso: Esta entrada es para toda la familia es conveniente leerla junto a los niños y niñas para intercambiar opiniones sobre este tema.

Kaixo Piratak!
Gaur Pantallas Amigas erakundearen Araitz etorri zaigu, Internet eta sare sozialei buruz hitzegitera.
Hasieran hainbat galdera bota ditu, ia nork duen internet, ia nor duen Messenger, Hi5, Tuenti, Facebook, Twitter, Habbo, MySpace... Zenbait pertsonek besoa atxatzen egon dira.
Araitzek galderak behin eta berriz galderak egiten egon da: gure datuei buruz, gure argazkiak... Pribazidadeari buruz ere hitzegin du. Seguru zaude zure argazkiak pribatuak direla? Tuenti dauden argazkia zureak dira? Eskubidea duzu beste pertsona baten argazkia igotzeko? Etiketa dezaket beste pertsona bat nire argazki batean? Beste horrek nire burua etiketatu ahal du bere argazki batean?
Zenbait bideo ere ikusi ditugu, Non dago Pablo? Bideo honetan gure gurasoen ezjakintasuna agertzen da. Zertan ari garen ez baitakite. Honekin lotuta, nahiko izututa geratu naiz ikusi dudanean beso pilo bat  altxatuta hizlariak galdetu duenean ia zenbatek zuten ordenagailua edo portatila euren logeletan... Ez dut uste hau horrela izan behar denik...

Ama honek ez daki zertan ari den bere semea Pablo logelan dagoenean. Hau horrela izan behar da?
Beste bideo hau ere ikusi dugu. Bertan ikusten da zelan batzuetan interneten zenbait gauza kontatzen ditugula inori axola ez zaizkionak. Mundu errealean kontatzen ez duguna, ezin da sarean kontatu. Kontuan hartu Interneten jartzen duzuena, mundu osoari kontatzen diozuela.

Por qué hacerlo en Internet? bideoan agertzen den neskaren aurpegia sarritan jartzen dugu geuk, beste batek kontatzen duena sare sozial batean irakurtzen dugunean. Sarritan nire buruari galdetu diot: Nori kontatzen dizkio gauza pribatu hauek nire ezagun honek?
Bukatzeko beste bideo bat ikusi dugu cyberbullingari buruzkoa.

Istorio hau, benetako istorio batean oinarrituta dago. Oso ondo ulertzen da bertan agertzen diren egoerak. Fijatu zaitezte zelan gutxienez bi aldiz ama eta andereño bat hurbildu zaiela protagonistari euren laguntza eskeintzera. Bietan berak ukatzen du laguntza hori... eta hortze ere arazoa dago. Laguntza eskatzea zaila izan arren gatazka honen pausurik garrantzitsuena da. Pentsatu honetan... mesedez!
Bukatzeko zenbait ikaslek galderak egin dituzte eta hartu-emon polita sortu da aretoan. 
Betiko moduan, denbora izan da ekintzaren epailea eta gustura egon arren bukatu da solasaldia. Orain, iruzkinetan, jarrai dezakegu gure aportatzioak eta gogoetak idazten... bale?
Ia ba zer jartzen duzuen!
Jack!

20 comentarios:

  1. Azkenengo bideoaren mutila pena ematen du. :-(

    ResponderEliminar
  2. Niri pena eman dit Cyberbullineko mutilari gertatzen zitzaiona. Gainera, aretoan ez nuen ondo ikusten oso ilun zegoen eta. Azkenik, Araitzek erakutsi digun bideoak eredu bikainak dira azaldu digun gaiarekin. Beste gauza bat, "no lo digas por Internet" bideoa honekin erlazionatuta dago, ezta Jack?

    ResponderEliminar
  3. JT, iruzkinak pixkat sakonagoak eta dexenteagoak izan beharko dira, bale?

    ResponderEliminar
  4. Niri ez zait normala iruditzen umeari egiten diotena, cyberbullina oso txarto dago eginda. Tuentin igotako argazkiak gero ez dira bakarrik gureak, tuentik geratzen dira ere. Galdera bat, zu jarri duzun argazkian jende gehiago agertzen da eta bere baimena eskatu behar zenuen ere, hori delitua da.
    Emakumea esan zuen argazkia zela garrantzitsuena eta nire ustez helbidea da, bertara joan eta hil ahal dizute edo lapurtu edo... nor daki zer!

    ResponderEliminar
  5. Jack, Araitzek galdetu zuenean ordenagailua edo portatila bagenuen logelan ni izan nintzen eskua altzatu zutenetariko bat, portatila logelan dudalako gauean gordeta, baina logelan ez nago ia inoiz erabiltzen dudanean. Baina ordenagailua, ezin dela mugitu, ez dut logelan.
    Eta gero, nire ustez, tuentirena txarto eginda dago, jendeak jartzen dutenena eta ez tuentiko arduradunenena izan beharko baitzen, hori ez zait iruditzen ondo. Baina, hori jakinda, zer-nolako argazkiak jartzen ditugun kontuan hartu behar dugu.

    ResponderEliminar
  6. Niri, pena asko eman dit azkenengo biedeoa,
    oso txarto egida dago mutil horreri egiten diotena. Gainera nire ustez tuentin argazki bat jartzen ba duzu zurea izan behar da. Baina horrela ez dela jakinda, kontu handiagoa eduki behar dugu eta argazkia zurea ez ba da, jabeari tuentin jartzeko baimena ezkatu behar diogu. Emendik aurrera kontu andiagoa edukiko dugu, ni behintzat.

    ResponderEliminar
  7. MG, jarri dudan argazkian agertzen zareten ikasleen aurpegiak ez dira agertzen. Baten bat asma badaiteke, bere aurpegia pixelatuta dago, bait eta Araitzena ere. Klikatu bere gainean eta saiatu aurpegia ikusten...

    Portzierto! ERGATIBOAK erabiliiiiiii!!

    ResponderEliminar
  8. Pena asko ematen dit mutila, gainera ez du ezer egin.
    Ez zait ondo iruditzen besteen argazkiak tuentin jartzea eta gutxiago besteen baimenik gabe. Baina batzuetan ondo dago lagunei gauzaren bat erakuzteko baina bestela ez.
    Niretzako daturik importanteenak dira izen-deiturak eta etxeko helbidea zeren eta etorri ahal dira zure etxera lapurtzera.

    ResponderEliminar
  9. Niretzat, ama hori ez da ezertaz konturatzen, bere semeari eta bere alabari gauza txar asko gertatuko zitzaien...Ere bai mutiko hori kafetegiko neska horri bere bizitza kontatzen dio eta hori ez zait normala iruditzen. Niri, azkenengo bideoaren mutikoa pena handia ematen dit, ez zait ondo iruditzen egiten diotena. Ikastolara etorri zen emakume horrek arrazoi handia du, ezin ditugu gure datuak ez interneten, ez mundu errealean esan.

    ResponderEliminar
  10. Nire gurasoei eta niri asko guztatu zaizkigu bideoak informazioa ematen dituztelako inteneten kontuz ibiltzeko. Gainera azkenengoa paertzonei errespetatzeko abisatzen digu eta ez egitea besteei zuri ez litzaizukena guztatuko egitea.

    ResponderEliminar
  11. Niri pena eman zidan Araitzek ipinitako bideoa. Nire gurasoak ikustean esan zidaten bideoan esaten duen bezala, kontuz ibili behar dela Interneten jartzen dituzun gauzekin. Ala ere, asko gustatu zaiela esan didate nire aitek.

    ResponderEliminar
  12. Niri askenengo bideoa oso tristea iruditu sait eta oraindik aurrera web sosialekin kontu handis ibiliko naiz nire hitza duzue.

    ResponderEliminar
  13. Nire gurasoei oso politak iruditu zaizkie bideoak eta gainera azkenego bideoko mutilak pena asko emam die.

    ResponderEliminar
  14. Azkenengo bideoaren mutila pena ematen dit.
    Beste mutilak txato tratatzen dute eta ez dute ezkubiderik hori egiteko. Gainera, berari buruz jarritako web orrialdea ez dago batere ondo.

    ResponderEliminar
  15. Niri azkenengo bideoa pena eman dit baina hori benetan gerta daiteke. Bideoak eta hitzaldi osoa benetan interesgarria izan da. Nire uztez gauza batzuk falta izan dira, adibidez: "Ciberbulina" nala akabatu daiteke, gure interneteko identitatea nola babestu behar den...
    Gure gelako gehienek ba genekigun hau baina dudetan nago 6. mailako beste geletako umeak horri buruz gure moduan jakingo dutela.
    Nire gurasoek oso interesgarria dela esan dute eta hori oso ondo jakin beharko zuela munduan internet erabiltzen duen pertzona bakoitza.
    Nire gurasoak kontatu egin didate gausa interesgarri bat: "Ciberpalizi" batek neska txiki baten (7 urte zituen uste dut) lagun egin zen eta neskak datu bat bez esan barik non bizi zen eta ze ikastolara joaten zen aurkitu zuen. "Ciberpolizi" hori bere etxera joan zen eta bere amari bere alabaren "Ciberlaguna" zela esan zion. Zorte ona euki zuen polizia izan zelako bain pertzona txar bat izan bazen orduan problema handia izango zuen.

    ResponderEliminar
  16. Niri, azkenengo bideoa pena handia eman dit eta nire buruari pentsarazten dio, interneten sartzen garenean, joku bat bezala erabiltzen dugula, baina benetan, arriskuz beterik dagoela. Horretaz aparte, arazoren bat daukagunean, hoberena da, gurasoei kontatzea, arazoa, handiegia egin ez dadin.

    ResponderEliminar
  17. Niri, azken bideoa pena isugarria eman dit eta nire aita eta amari ere. Nire ustez, mutil horreri egin diotena oso txarto dago. Niri hori
    eginten bazidaten nire aitari edo amari esango
    nioke bi aldiz zirikatzen badidate.

    ResponderEliminar
  18. Nire gurasoei ondo iruditu zaie bideoa, irakasten digulako Internet bere arriskuak daukatela. Gainera, jende batzuk ciberbullinagatik min asko jaso egin dute beraien bizitzetan, eta pena ematen dit.

    ResponderEliminar
  19. Niri eta nire gurasoei pena emon digu azkenengo bideoa eta nire gurasoei ondo iruditu zaie Araitzek esan duena.Ez dut ulertu zergatik mutilari zirikatzen diote berak gainera ez du ezer egin ez naiz konturatu nolako arriskuak dituen Internetek.

    ResponderEliminar
  20. Niri ere pena eman dit azkenengo biedo hori eta edonori gertata al zaio. Txarto iruditzen zait hori egitea perotsona bait. Nahiz eta ez nuen ondo ulertu zergaitik egin zioten hori, nik ez nuke hori egingo, eta batez ere Interneten. Eta nire uztez gurasoek jakin beharko lukete beren semeek eginten dutena ordenagailuan egoten direnean.

    ResponderEliminar

Hey Pirata!
Zaindu ortografia eta idazkera, eta izan zaitez adeitsua!